Af forskellige grunde er mit styresystem og min browser (Firefox) engelsksproget. Og af uransagelige årsager har Nordnet lanceret et ufærdigt engelsk browserinterface, hvor hele navigationen mangler.
Her er menuen med dansk interface:

Og sådan ser det ud på engelsk:

Der mangler noget!
Som den gode samfundsborger jeg er, forsøgte jeg at få problemet løst. Men hvordan?
Kundeservice!
Jeg startede med at skrive en flink besked:

Og fik et flinkt, men ubrugeligt, standardsvar:

Blev jeg læst? Jeg følte mig i hvert fald ikke rigtigt set. Det er fint, at Nordnet lytter til kunders “tilbagemeldinger”, men som man kan læse om i managementlitteraturen, handler indtryk af virksomheder/organisationer ikke om, hvad de siger de gør, men om hvad de rent faktisk gør (hvis det altså bliver opdaget, det de gør).
Jeg prøver igen…
Lidt mindre høfligt, lidt mere tydeligt:

Min begyndende skepsis mødes med mistro. Er du sikker på, du ser, hvad du ser og dokumenterer for os med fine skærmbilleder?

Jeg skruer op for dokumentationen og vedhæfter en notits, jeg fik, om at bekræfte mine kontaktoplysninger. Den ville være sjov, hvis det ikke var så hamrende uprofessionelt at vise sådan noget til sine kunder. Ej, den er faktisk lidt sjov:

Jeg skrev til mit skærmbillede:

Nu var Christine tilbage på sagen, men hun har nok brugt ca. 14 millisekunder for lidt på at kigge på det skærmbillede, jeg vedhæftede. I hvert fald misser hun pointen totalt:

Hvad gør man så?
Jeg har tweetet:

Jeg har forsøgt at LinkedIn-connecte og gøre opmærksom på problemet:


Og til allersidst har jeg været på Github:

Konklusionen på det hele
Indtil videre er det ikke lykkes mig at komme i kontakt med en person hos Nordnet med kompetencer eller vilje til at rette op på fejlen.
Det er ikke engang lykkes mig at komme i kontakt med en person hos Nordnet med kompetencer til at give en personen med kompetencer til at løse problemet besked om problemet.
Jeg tror, at det her viser noget om mig og noget om Nordnet:
- Jeg er villig til at bruge (for) lang tid på services/problemer, der irriterer mig.
- Nordnet er – som mange andre større virksomheder – villig til at bruge så få ressourcer på kundeservice, at de risikerer at rigtige problemer ikke når frem til de rigtige personer.
Opdatering 19. maj 2021
I går eftermiddags forsøgte jeg at gøre Nordnets landechef for Danmark, Anne Buchardt opmærksom på problemet. Hun satte Rasmus Järborg, som er Chief Product Officer på sagen, og Rasmus satte en udvikler til at kigge nærmere på det.
Det hjalp!
Mindre end et døgn senere havde Nordnet fikset problemet. Suveræn – men meget dyr – kundeservice.

