Besked når der åbnes for reservationer på [hypet restaurant i København]

En restaurant, jeg gerne vil prøve, er fuldstændig booket op og har endnu ikke åbnet op for reservationer i april. Hvordan kan jeg komme først til fadet?

Jeg besøgte reservationssystemet og iagttog hvordan det interne API spurgte om ledige borde.

Dette billede viser forespørgslen:

Forespørgslen om ledige borde til 2 personer

Dette billede viser svaret fra API’et:

Svar fra API’et: Ingen ledige borde (hvilket billedet også viser)

For april så svaret sådan her ud:

Hverken ledige eller optagede borde i april.

API’et svarer altså med en tom ‘data’-nøgle, når der ikke er åbnet for reservationer endnu.

Jeg skrev et lille program, som jeg har sat til at køre hvert 5. minut, for at tjekke om jeg kan komme til at reservere. Programmet tjekker, om der er kommet noget indhold i ‘data’-nøglen i svaret fra API’et. Hvis der er, sender det mig en besked om, at jeg godt kan komme i gang med at reservere bord.

Mit lille program, der gerne skulle give mig en fordel i kampen.

Næste skridt kunne være at udvide programmet, sådan det også reserverer bordet for mig. Men i første omgang prøver jeg at gøre den del af arbejdet selv.